A Spotify az óriási zenei kínálat mellett egyre jobban nyomul a podcastek világában is. Egy új algoritmusnak köszönhetően kinek-kinek testreszabott beszélgetős műsorokat fog ajánlani.
Ahogy a zene estében, úgy a podcasteknél (azaz a beszélgetős műsoroknál) sem egyforma a felhasználók ízlése. És ahogy a Spotify ki tudja ismerni zenei preferenciáinkat, úgy lesz egyre ügyesebb ezen a téren a podcastek esetében is. És ez már csak azért is fontos, mivel csupán az elmúlt évben másfél millió podcasttel bővült a kínálat, ami immár 2,9 milliós, így óriási kihívást jelent a válogatás szempontjából.
Egy új szolgáltatás segít olyan podcastet találni, ami a felhasználó kedvére való. Ennek meghatározásához az új Find the One nevű eszközt vetik be (ez – angol nyelven – ki is próbálható ezt a linket követve).
Néhány, egymáshoz kapcsolódó kérdés megválaszolása után már kapja is a felhasználó az ajánlatokat, amelyek egyébként zenei ízlésével is összefüggésben vannak. Ha a felhasználónak nem tetszik az algoritmus generálta podcast-lista, akkor a „Mutass többet” lehetőség választásával találhat kedvére valót. (A szolgáltatás élesben egyelőre még csak néhány piacon, az Egyesült Államokban, az Egyesült Királyságban, Ausztráliában és Németországban érhető el).
Ez az első pillanatban meglepő lehet, azonban a Spotify szerint a felhasználók által megosztott és az algoritmusai által gyűjtött adatokból már kiderült, hogy a zenei és a podcast ízlés gyakran összefügg. Míg például a poprajongók szívesen hallgatnak beszélgetős műsorokat, a BTS vagy Queen kedvelői leginkább az együttesükkel kapcsolatos podcastekre voksolnak.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.