A tajvani fogyasztóvédelem nem nézi jó szemmel, hogy az Apple kihagyta az iPhone 12 dobozából a töltőt. Szerintük ezzel a lépéssel a vásárlókat károsította meg a cég.
Amikor az Apple piacra dobta az iPhone 12-t, egy régóta pletykált, merész lépést is meghúzott: kihagyta a dobozból a töltőt. Kábelt ugyan adott hozzá, de magát a töltőfejet nem, amit a cég azzal indokolt, hogy így kevésbé terheli a gyártás a környezetet – egyfelől azért, mert nem kellett minden telefonhoz gyártani egyet, másrészt azért, mert így kisebbek lettek a dobozok is.
Ezt sokan máshonnan közelítették meg. Van, aki szerint a lépést az Apple mohósága szülte, mivel töltőt továbbra is lehet kapni, csak most már pénzért. Erre a következtetésre jutott a tajvani fogyasztóvédelem is.
Az Apple Insider beszámolója szerint a fogyasztóvédelem úgy véli, az Apple érvelése nem állja meg a helyét, a vásárlók zsebéből viszont még több pénzt húz ki. A cég szerintük megsértette a vásárlók jogait is, a töltő ugyanis elengedhetetlen a telefon működéséhez.
Ez persze így nem igaz, hiszen a telefon nem a töltő, hanem az akkumulátorban tárolt energia miatt kapcsol be, tölteni pedig másik töltővel is lehet.
A fogyasztóvédők most azt akarják, hogy a hatóságok vizsgálják meg az Apple gyakorlatát. Így a végén az is előfordulhat, hogy a cég kénytelen lesz töltőt biztosítani az iPhone 12-höz. Brazíliában például ez történt.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.