Nyolcszáz indulóból 13 nyert, közte a magyar Maker’s Red Box. A digitális esélyegyenlőség javítására kapnak pénzt.
A közép- és kelet-európai régióban indított Google.org Impact Challenge kiválasztott 13 szervezete között szerepel egy magyar szereplő is, a Maker’s Red Box. A pályázatra 11 országból 800 pályázat küldtek be – írja a Google a csütörtöki közleményében.
A kiválasztott szervezetek összesen 2 millió eurót és egyéb támogatást kapnak, hogy különböző jótékonysági és társadalmi projektek megvalósításán keresztül javítsák a digitális esélyegyenlőségét és az inkluzív gazdasági növekedést.
A Maker's Red Box projektjét 100 ezer euróval segítik.
A projekt célja, hogy azt a tudást, ami leginkább csak a legjobban felszerelt, progresszív iskolákban része a mindennapoknak, a gyermekotthonban nevelkedő gyermekek számára is elérhetővé tegye, és közelebb hozza számukra a munka világát – mondta Major Gábor, a Maker’s Red Box ügyvezető igazgatója.
A közlemény szerint 20 magyarországi gyermekotthonból 400 gyerek vehet részt a cég foglalkozásain a következő két évben, és további tíz pedagógust képeznek ki a módszertanuk alkalmazására. Azt is hozzátették, a megvalósítást segíti az a már közel 80 tagú magyarországi digitális közösségi alkotóműhely hálózat, aminek a Maker's Red Box aktív alakítója és támogatója.