A pénz nagy úr, és nem véletlen, hogy a Microsoft is ezt az eszközt veti be, hogy minél több játékfejlesztőt csalogasson a Microsoft Store-ba.
2021 első negyedévében a Microsoft 44 százalékos nyereségnövekedést könyvelhetett el, elsősorban felhőalapú tevékenységéből. Úgy tűnik, a vállalat hajlandó új projektbe feketetni ebből, ezúttal a játékosok világát megcélozva. Egyúttal preferált célponttá szeretné tenni saját appáruházát is a különféle tartalmak számára, úgyhogy fontos változtatásra szánta el magát. Frissíti a Microsoft Store irányelveit a PC-s játékfejlesztők számára, és augusztustól a PC-játékok bevételéből már nem 30 százalékot, hanem csupán 12 százalékot tartana meg magának, és ezzel jelentős bevételnövekedéshez segítve a fejlesztőket. Ezzel azt is el szeretné érni, hogy jobban megérje hozzá vinni a játékokat, mint a rivális Steamhez.
„Azon elkötelezettségünk részeként, hogy minden PC-játék alkotóját további eredmények elérésére ösztönözzük, augusztus 1-jétől a Microsoft Store PC-játékok értékesítési nettó árbevételének fejlesztői részesedése 70 százalékról 88 százalékra nő. Ez pedig azt jelenti, hogy a fejlesztők több játékot hozhatnak több játékoshoz, és ezzel nagyobb kereskedelmi sikert érhetnek el” – magyarázza a Microsoft.
Arról is hallani, hogy a Microsoft további nagy változásokat is tervez a Microsoft Store számára a közzé tehető tartalmak tekintetében. Lehetővé teheti a fejlesztők számára, hogy Win32 alkalmazásokat vigyenek a Microsoft Store-ban, és akár saját beépített frissítőmotorjukat is használhatnák. Mindezt annak érdekében tennék, hogy egyre nagyobbá és kvázi megkerülhetetlenné tegyék az alkalmazás-áruházat a Windows 10 felhasználók számára.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.