Sok magyar felhasználónak is ismerősek lehetnek a Homescapes és a Gardenscapes nevű játékok, amelyek hirdetése most egy brit szervezetet borított ki.
Két mobilos játék hirdetését is betiltotta a brit önszabályozó testület, az Advertising Standards Authority (ASA), mert szerintük a reklám és a tényleges alkalmazás között nem sok átfedés van.
A BBC szerint a Homescapes és a Gardenscapes nevű játékok – mindkettőt a Playrix fejlesztette – hirdetéseiben azt láthatták a felhasználók, hogy a szorult helyzetben lévő karaktereket a megadott csapszegek megfelelő sorrendű kihúzásával tudják megmenteni.
Csakhogy a játékban egészen másfajta feladatokat kell megoldani. Mindkét játékmenet lényege, hogy egy házat/keretet kell felújítani, ahhoz pedig, hogy a felhasználó előrébb jusson, a Candy Crush-éhoz hasonló feladatokat kell megoldania. (Ezek az úgynevezett match three-típusú játékok.) Ennek ellenére a netes reklámokban úgy tűnt, ennél sokkal izgalmasabb feladványokat kell megoldaniuk a felhasználóknak.
A reklám mindenesetre úgy tűnik, bejött, a Play áruházban ugyanis mindkét app 100 milliónál is több letöltésnél tart.
Az ASA számára egy március és április során futó Facebook-hirdetés tette be a kaput, ami szerintük teljes mértékben félrevezető volt. Annak ellenére, hogy a hirdetés alján feltüntették, hogy az eredeti játék másként néz ki, az ASA a panaszosok oldalára állt.
A Playrix azzal védekezett, hogy a hirdetésben látható mini játékok valóban benne vannak az appban – igaz, olyan sok szintet kell addig teljesíteni, hogy a legtöbb játékos valószínűleg soha nem éri el őket. Ezen azóta a fejlesztők változtattak.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.