Az Airbus ZEROe néven három olyan elektromos repülőgépet tervezett, amikbe kerozin helyett hidrogént kellene tankolni. A cég szerint 15 év múlva már utasokat is szállíthatnának.
A mai repülőgépek rendkívül sok üzemanyagot égetnek el, jelentős mértékben terhelve ezzel a környezetet. Bár már léteznek elektromos repülőgépek, ezek egyelőre csak kis méretű járművek, amelyek kapacitása és hatótávolsága limitált. Az Airbus ezért olyan gépekben gondolkodik, amelyeket nem feltölteni kell, hanem megtankolni – méghozzá hidrogénnel.
A vállalat három új repülőgép koncepcióját mutatta be, amelyek a világ első, hagyományos értelemben vett utasszállító repülőgépei lennének. A cég ezek közül van, amit már 2035-ban, vagy még az előtt szolgálatba állítana.
A ZEROe névre keresztelt, üzemanyagcellás repülőgép-család modelljeivel, Londonból Athénba, a Kanári-szigetekre vagy épp Kelet-Európába lehet majd eljutni anélkül, hogy üvegházhatású gáz kerülne a levegőbe.
A három repülőgép közül a legnagyobb 120-200 utast képes elvinni 3700 km-es távolságra.
A második egy ennél kisebb, légcsavaros repülőgép, amit legfeljebb 100 utasra terveznek, hozzávetőlegesen 1800 km-t tud megtenni.
A harmadik egy V-szárnyú megoldás, ami maximum 200 főt tud befogadni, és szintén 1800 km-es távolságot tudna megtenni egyetlen feltöltéssel.
Guillaume Faury, az Airbus vezére szerint az iparág történelmi változás előtt áll, a hidrogén használata pedig kizöldítheti a légi közlekedést. Grazia Vittadini, a cég technológiai igazgatója szerint legkésőbb 2025-re el kell készíteniük a végleges koncepciót, ha azt akarják, hogy 2035-ben csatasorba tudjon állni a technológia.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.