A PlayStation a tervek szerint július végéig nem hirdet sem a Facebookon, sem az Instagramon, és bejegyzéseket sem fognak közzétenni.
Komoly bajba került az utóbbi hetekben a Facebook, a cégek ugyanis sorra jelentik be: ha átmenetileg is, de nem hirdetnek tovább sem a közösségi oldalon, sem az Instagramon. Most egy újabb nagy név csatlakozott a bojkotthoz.
A GamesIndustry beszámolója szerint ezúttal a PlayStation – egész pontosan a Sony játtékkonzolos divíziója – döntött úgy, hogy egy ideig nem hirdet egyik említett platformon sem. Ezzel olyan márkák mellé került fel a neve, mint a Coca-Cola, a Pepsi, a Lego, a Ford, a Microsoft vagy az Unilever. A legnagyobb neveket ebben a listában szedtük össze.
Ugyanakkor a PlayStation nemcsak a fizetett hirdetések feladását állítja le világszerte a Facebookon és az Instagramon, de a tervek szerint egyetlen bejegyzést sem tesznek közzé. Mindez már látszik a PS Facebook-oldalán: míg korábban volt, hogy félóránként került ki egy-egy új bejegyzés, július 1-je óta semmit sem osztottak meg. A PlayStation Magyarország Facebook-oldalán pedig június 30-i az utolsó bejegyzés. Az akcióhoz egy hónapra csatlakoztak, vagyis július végéig nem tesznek közzé tartalmat.
Az amerikai Anti-Defamation League (ADL) nevű szervezet néhány hete hirdetett bojkottot a közösségi oldal ellen a platformon terjedő álinformációk és a gyűlöletbeszéd miatt. Az ADL arra buzdítja a cégeket, hogy ne hirdessenek se a közösségi oldalon, se pedig a szintén a Facebook tulajdonában álló Instagramon.
Kérdés, mennyire lesz hatékony az akció, és változtat-e bármin is a Facebook. A legújabb hírek szerint Mark Zuckerberg ellenáll a Facebook-bojkottnak.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.