Az amerikai hadsereg toborzást végző csapata is új megoldásokhoz kénytelen nyúlni a járvánnyal jött kijárási korlátozások miatt.
Mivel a járvány miatt a fizikai kontaktuson alapuló toborzás nem lehetséges, az amerikai hadsereg úgy döntött: a Call of Duty nevű videojátékot használva próbálja felkelteni a fiatalok figyelmét, hátha katonának állnának – számolt be róla igen részletesen a Wall Street Journal.
Ahogy a cégek és a vállalatok, úgy a hadsereg is részt vesz különféle állásbörzéken, hogy népszerűsítse a katonai hivatást. Azonban a koronavírus-járvány miatt, illetve a kórokozóval érkezett korlátozások okán ilyesmire most egyáltalán nincs lehetőség.
A videojátékos toborzás általában online versenyek keretében zajlik, de igen visszafogottan. Ezt azt jelenti, hogy az illetékes nem próbálja meg rábeszélni az illetőt a csatlakozásra, inkább csak vázolja azokat a lehetőségeket, amelyeket a hadsereg nyújthat. Még egy gazdaságilag bizonytalan helyzetben is.
A játék közbeni toborzás fő előnye a WSJ szerint, hogy mivel igen sokféle felhasználó jön össze, a hadsereg is nagyobb körben keresgélhet. Ez egy annyira népszerű játék esetében, mint a Call of Duty (amit ráadásul világszerte ismernek) csak még egyszerűbbé teszi az újoncok keresését.
A toborzás ugyanakkor nemcsak játékokban zajlik, az illetékesek más módon is erősítik az online jelenlétet, hogy rátaláljanak a potenciális jelöltekre. Az amerikai lap beszámolója szerint a játékos toborzás meglepően jól működik.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.