A Google 2021 első negyedévétől Európában is szigorítani fog a hirdetési feltételein: aki reklámot akar futtatni, azonosítania kell magát.
Sokszor éri az a vád a Google-t (is), hogy nem különösebben ellenőrzi, ki ad fel hirdetést a rendszerében. A keresőóriás korábban a politikai tartalmú reklámok terén igyekezett rendet tenni, az ehhez megalkotott irányelveket pedig hamarosan a többi reklámra is kiterjesztik.
A hirdetések átláthatóságának növelése érdekében minden hirdetőknek egy azonosítási folyamaton kell keresztül mennie. Ez először az Egyesült Államokban lép életbe, várhatóan az idei év nyarán, Európában pedig a tervek szerint 2021 első negyedévében indul majd el a folyamat. Mindez azt jelenti, hogy a 2022-es magyarországi parlamenti választások kampányidőszakában valószínűleg már csak olyasvalaki adhat fel hirdetést, aki hitelt érdemlően azonosítja magát a Google előtt.
A gyakorlatban ez úgy néz ki, hogy a reklám megjelenítése előtt az adott személynek igazolnia kell magát és vállalkozását, olyan egyéb dokumentumot kell bemutatnia, mellyel megerősíti a személyazonosságát és az állampolgárságát. Ennek köszönhetően nem csak a Google, hanem bizonyos mértékben a megjelenő hirdetést látó felhasználó is pontosabb képet kap majd arról, hogy ki indította az adott kampányt.
Az ellenőrzés legnagyobb előnye az lesz, hogy a módszerrel ki tudják majd szűrni azokat, akik nem tartják be a felhasználási feltételeket, vagy nem az irányelveknek megfelelő hirdetést akarnak feladni.
John Canfield, a Google hirdetésekért felelős egyik vezetője szerint az összes (meglévő) hirdető ellenőrzése sokáig elhúzódhat. Amikor viszont egy felhasználó értesítést kap arról, hogy igazolnia kell magát, egy hónapja lesz ezt megtenni. Ha nem tesz ennek eleget, a hirdetései sem jelenhetnek meg. A beazonosításra felhasználóként egyszer kerül sor, tehát nem kell minden egyes hirdetés feladása előtt végigmenni rajta.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.