A felhasználók nagy részénél aktiválta a megújult, sötét móddal is rendelkező hírfolyamot a Facebook. Már csak ez utóbbi funkcióért is érdemes kipróbálni.
A Facebook hosszú ideje dolgozik a megújult a hírfolyamon, amelyet most még több felhasználónál aktiváltak a közösségi oldal mérnökei. A szellősebb, sötét móddal is rendelkező dizájnt a 2019 tavaszán rendezett F8 fejlesztői konferencián mutatta meg a Facebook, de hónapok teltek el, mire az első felhasználóknál bekapcsolták. Az események idén márciusban pörögtek fel újra, amikor hirtelen többeknél is megjelent az új küllem.
A vadonatúj hírfolyam legfontosabb változása a már említett sötét mód, amellyel a Facebook kék-fehér elemei (a háttérrel együtt) feketévé változtathatók. Ennek elsősorban azok fognak örülni, akik munkájukhoz is használják az oldalt, azaz: lényegesen többet ülnek előtte, mint az átlag facebookozók. A funkció előnyeit persze nem csak ők élvezhetik, és nem is csak azok tudják bekapcsolni, akik sokat facebookoznak.
A megújult dizájnt az oldalra lépve, a jobb fölső sarokban lévő, lefelé mutató nyílra lehet aktiválni, a Váltás az új Facebookra paranccsal. Ha nem találja, az azt jelenti, hogy önhöz még nem érkezett meg a friss hírfolyam és ugyanígy a sötét mód sem. A Facebook azt ugyanis most sem közölte, pontosan hány emberre terjesztették ki az újdonságot. Csak annyit írtak, hogy a legtöbb embernél már működik.
A megújult dizájnt egyelőre önkéntes jelleggel lehet használni, ami azt is jelenti, hogy akinek nem tetszik, néhány kattintással visszatérhet az előzőre. A Facebooknak azonban eltökélt célja, hogy a régi külsőtől megszabaduljon, és idővel csak az újabb maradjon elérhető.
Ha máskor is tudni szeretne a Facebook új funkcióiról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.