Nincs olyan felhasználó, aki ne találkozott már a YouTube felugró ablakával, amely az ingyenes prémium csomagot hirdeti. Hetek óta. Kikapcsolni csak pénzért lehet.
Egyre több felhasználót hoz ki a sodrából a YouTube felugró ablaka, amely a szolgáltatás prémium csomagját reklámozza. Illetve az ingyenes időszakot, de a reklám elsősorban az új előfizetők toborzását szolgálja. A felugró ablak a YouTube mobilos és asztali felületén is felbukkan, ráadásul hetek óta, a rosszabb pedig, hogy ezt napjában többször is megteszi – akkor is, ha a felhasználó előtte már bezárta azt.
A The Verge külön cikket szentelt a jelenségnek, melyről azt írják: kezdetben még elviselhető volt, a Google azonban gondoskodott róla, hogy a halálba idegesítse vele a felhasználókat. Az ablakot ugyanis nem lehet kikapcsolni, így az mindig felbukkan, ha valaki megnyitja a YouTube appot vagy a weboldalt.
A The Verge újságírója, Tom Warren úgy fogalmaz: olyan, mintha a Google le akarná nyomni a torkán szolgáltatását, miközben ő köszöni, de nem kér belőle. Egyébként nem a keresőcég az egyetlen, amely fura nyomulásával bosszantja a felhasználókat. Az Apple saját tévéin központilag küldött értesítésekben figyelmeztet, hogy a cég újdonsága, az Apple TV+ már elérhető.
[Naponta átlagosan 40-50 értesítés érkezik a telefonunkra. Hogy mi a baj ezzel? Válaszok itt.]
Mindez azért is idegesítő, mert olyan, mintha a cégek nem vennék figyelembe, hogy a felhasználó esetleg más szolgáltatást is szeretne kipróbálni. Helyette a saját terméküket erőltetik, annyiszor és úgy, ahányszor csak lehet. A YouTube esetében például hetek óta. Ellenszer nincs rá, az előfizetés aktiválását leszámítva: ha ugyanis a felhasználó bekapcsolja azt, az ablak eltűnik, de máshogy esélye sincs megszabadulni tőle.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.