A Wizz Air arculati elemeit felhasználva terjesztenek kamu nyereményjátékot ismeretlen csalók. A felhíváshoz weblap és Facebook-oldal is tartozik, mindkettő átverés.
A fogyasztók megtévesztésére alkalmas, a Wizz Air arculatához hasonló, illetve azzal megegyező kinézetű weblap terjed a közösségi médiában – hívta fel a figyelmet az Airportal.hu. A lap szerint a csaláshoz Facebook-oldal is készült.
A felületek kamu nyereményjátékkal próbálnak látogatottságot generálni maguknak. A felhívások szerint a sorsolásba bárki bekerülhet, aki az oldal bejegyzéseit megosztja, illetve helyesen válaszol a felmerülő kérdésekre. A légitársaság azonban figyelmeztetett:
bármilyen promóciót, illetve versenyt a Wizz Air kizárólag a saját hivatalos honlapján, illetve a saját hivatalos közösségimédia-felületein, valamint a WIZZ hírlevélben hirdet meg.
A Wizz Air azt tanácsolja, hogy a felhasználók kizárólag a vállalat hivatalos csatornáit keressék fel, más, a repülőtársaság akcióiról, felhívásairól szóló oldalakra, linkekre ne kattintsanak. Ez azért is veszélyes, mert az ismeretlen felületekre beírt adatok (ha van ilyen kérés) akár rossz kezekbe is kerülhetnek.
A Wizz Air megteszi a szükséges lépéseket azon személyek, illetve jogi személyiségek ellen, akik hamisan állítják, hogy a Wizz Air nevében járnak el, illetve akik a Wizz Air nevében félrevezetik, megtévesztik a fogyasztókat – közölte a társaság.
Az átverés egyébként kísértetiesen hasonlít az Adidas nevében terjesztett nyári “nyereményjátékra”.
Ha tudni szeretné, mely oldalak verik át rendszeresen, fussa át listánkat.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.