Nem bízza a véletlenre a Facebook, hogy ne csak sokat tudjon, de dizájnos is legyen okosszemüvege: a Ray-Ban szemüvegek gyártójával szeretne együttműködni.
Bár mostanában nem hallani túl sokat ilyen irányú erőfeszítéseiről, a Facebook messze nem adta fel azt a tervét, hogy AR- (kiterjesztett valóság-) alapú okosszemüveget fejlesszen. A termék megtervezéséhez – számolt be a CNBC – az olasz Luxottica szemüveg-gyártó cég segítéségét kéri. Ha ez a név nem is mond túl sokat, mindjárt képben leszünk, ha tudjuk, hogy olyan márkák fűződnek a nevéhez, mint a Ray-Ban vagy az Oakley.
A fejlesztés alatt álló szemüveg belső kódneve Orion, és a Facebook elképzelése szerint akár az okostelefont is helyettesíthetné. Hívásokat lehetne vele kezdeményezni, információkat tudna megjeleníteni egy kis kijelzőn, és akár élőben streamelhetné vele a felhasználó barátai közösségi oldalas aktivitásait.
A szemüveget a washingtoni Redmondban lévő Facebook Reality Labsben fejlesztik, és több száz alkalmazott dolgozik rajta. Egyelőre még gondot jelent, hogy olyan méretűvé alakítsák az eszközt, ami vonzó lehet a felhasználók számára. A Facebook egyébként mesterséges intelligencia alapú hangsegédet is fejleszt, ami felhasználói bemenetként szolgálhatna az eszköz számára. Sőt egy olyan, Agios kódnevű eszközzel is kísérleteznek, ami mozgásérzékelőn keresztül adhatna információkat a szemüvegnek. Állítólag Mark Zuckerberg szívügyének tekinti a szemüveget, és kiemelt prioritással kezeli.
A dizájnos AR-szemüvegre azért egy darabig még várni kell, a legoptimistább jóslatok szerint is csak 2023-ban jelenhet meg.
Ha értesülni szeretne a Facebook újításairól, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.