Az amerikai légügyi hatóság még megvárja a szimulációs és a valós repülési teszteket, de utána zöld lámpát adhat a Boeing 737 MAX-ok frissítésére.
A Boeing közel állhat hozzá, hogy véglegesítse a 737 MAX-típusú gépekhez készülő szoftverjavítást. A Wall Street Jorunal beszámolója szerint ez segíthet megelőzni, hogy a jövőben az etióp, valamint az indonéziai tragédiákhoz hasonló esetek forduljanak elő.
A lap értesülései szerint az amerikai légügyi hatóság (FAA) egyelőre nem adott zöld utat a repülőgép szoftverén, valamint a pilóták kiképzési módján történő módosításokhoz, a szimulációs, valamint a valós tesztek ugyanis még csak ezután jönnek. A folyamatot ismerő, névtelenséget kérő belső források szerint azonban ez néhány héten belül megtörténhet, így azután a légitársaságok gépei is megkaphatják a szükséges módosításokat. A csúszás ugyanakkor benne van a pakliban.
[Extra felárért árulta a biztonsági funkciókat a Boeing a lezuhant géptípusokhoz]
Az új szoftver csökkentené annak az automatizált folyamatnak az "agresszivitását", ami minden bizonnyal a tragédiákat is okozhatta. A feltételezések szerint a gép szenzorai nem megfelelő értéket mértek felszállás közben a gép dőlésszögét illetően, így a rendszer automatikusan lefelé nyomta a Boeing 737 MAX 8-as orrát. Mivel a pilóták sem voltak eléggé képzettek, ez vezetett oda, hogy végül (kétszer is) tragédia történt.
A jövőben a szenzor a pilótának adna jelzést, ha "bajt érzékel", eközben pedig a pilóták képzését is bővítenék, aminek köszönhetően pontosan tudnák, milyen folyamatok gátolhatják a normál repülést és az adott rendszert hogyan lehet kikapcsolni.
Az már más kérdés, hogy ez mennyit ér majd, hiszen a dominó első darabja már eldőlt: az indonéz légitársaság lemondott egy 50 gépről szóló szerződést.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.