Ettől a hónaptól már a T-Systems üzleti ügyfelei is használhatják a 4G hálózatot hanghívások fogadására és indítására Magyarországon – közölte a szolgáltató. A hang minőségén és a gyorsaságon túl a szolgáltatás legfontosabb előnye, hogy hívás közben is aktív a mobilinternet-kapcsolat.
Gyorsabb hívásfelépülés, jobb hangminőség, stabilabb kapcsolat, hosszabb üzemidő – júliustól a T-Systems Magyarország vállalati ügyfelei számára is elérhető a Voice over LTE (VoLTE) technológia, melyet a hazai szolgáltatók közül elsőként – még tavaly – a Magyar Telekom indított el teljes magyarországi 4G hálózatán.
A vállalat hangsúlyozza: a technológiá használva hívás közben a készülék nem vált az adatforgalomhoz használt 4G-ről másik hálózatra (3G-re vagy 2G-re), hanem ugyanezen a hálózaton tudja kiszolgálni a telefonbeszélgetést és az adatforgalmat. Azaz telefonbeszélgetés közben is beérkeznek az e-mailek, a megszokott sebességgel működik az internetes keresés és adatkapcsolt állapotban futhat az összes alkalmazás. A szolgáltatás a telefonok akkumulátorát is kíméli: a VoLTE szolgáltatással hosszabb ideig kihúzzák az eszközök egy töltéssel.
A T-Systems reményei szerint mivel a vállalati előfizetők között kimagasló azoknak az aránya, akik a VoLTE szolgáltatásra alkalmas, modern okostelefonokat használnak, így a hívások jelentős része terelődik át a 4G hálózatra. Ez pedig hosszú távon a frekvencia-gazdálkodásban is előnyt jelent. Igaz, ennek fényében több szempontból is nehezen érthető, miért épp ez a szegmens kapta meg legkésőbb a 4G hangos lehetőséget.
A T-Systems üzleti ügyfelei számára fokozatosan kapcsolják be a VoLTE szolgáltatást, amelynek nincs extra havidíja. Igény esetén kapcsolattartókon keresztül vagy az ügyfélszolgálati pontokon időzített aktiválás is kérhető. A VoLTE használatának egyik feltétele az elérhető 4G hálózat, a másik feltétele pedig a 4G hívásra képes mobilkészülék.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, kövesse a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.