Rossz hírünk van az ételfotózást nagyüzemben űző hobbi- és profi fotósoknak: bezárják a téma fellegvárát, a Foodspottingot.
Az amolyan tematikus Instagramként finomabbnál finomabb szebbnél szebb ételek fotóira specializálódott Foodspottingot még 2009-ben alapította Alexa Andrzejewski, miután egyszerűen sehogy sem találta meg kedvenc japán ételét San Franciscóban. Az oldal és az alkalmazás hamar népszerűvé vált, elárasztották a képek a közösségi platformot, amelynek keresője sokaknak segített már felfedezni egy-egy meglátogatott város gasztronómiáját.
A szolgáltatást 2013-ban 10 millió dolládért vásárolta fel az online étteremfoglalási rendszerben utazó OpenTable. De egyszer minden jó dolog véget ér – olvasható a Foodspotting bezárását bejelentő közleményben. Az OpenTable-nél hosszú mérlegelés után döntöttek úgy – hogy végül miért, az nem ismert –, hogy május elején kiteszik a zárva táblát a Foodspottingra.
Aki szeretné megkapni az évek során feltöltött fotóit, az a foodspotting@opentable.com címre írva kérheti a képeket. A kéréseket május 25-éig fogadják, ezután – a fotók mennyiségétől függően – 30-60 napon belül küldik a pakkot.
Most pedig irány az Instagram.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.