Mark Zuckerberg a nyári F8 fejlesztői konferencián mutatta volna be az okos otthoni asszisztenst, a bejelentést azonban elnapolták.
Hogy mikor kerülhet majd pont az alig másfél hete kirobbant Cambridge Analytica-botránynak (a részletekről itt olvashat), egyelőre nem tudni, de az egészen biztos, hogy a hatása még jó ideig érződni fog. Mindezt jól mutatja az is, hogy a Facebook megálljt parancsolt a terméknek, amit nyáron mutattak volna be a nagyközönség számára.
Korábbi sajtóértesülések szerint Mark Zuckerberg a Facebook szokásos éves F8 fejlesztői konferenciáján mutatta volna be a Portal nevű eszközt, amelynek beépített, széles látószögű kamerája képes bárkinek az arcát beolvasni (és felismerni), aki elhalad előtte, és ennek megfelelően információkkal ellátni az illetőt, illetve személyre szabottan válaszolni a kérdéseire.
A Portal ugyanis nem más, mint egy érintőkijelzővel ellátott okos otthoni asszisztens, amit körülbelül 500 dolláros (kb. 130 ezer forintos) áron dobtak volna piacra. A Bloomberg szerint a döntés a nemrég kirobban adatszivárgási ügy miatt érthető, a felhasználók valószínűleg a legkevésbé sem bíztak volna a termékben.
A Bloomberg egy neve elhallgatását kérő forrásra hivatkozva azt írja, a Facebook azért is döntött a bemutatás elhalasztása mellett, mert Zuckerbergék szeretnének meggyőződni arról, hogy a felhasználók adatai biztonságban lesznek. Elvégre mégis csak egy arcfelismerő van benne, és a hangunkkal tudnánk vezérelni.
Ugyanakkor a pletykák szerint a közösségi oldal már egy kisebb felmérést is végzett, ami alapján úgy tűnik, a felhasználók nem bíznak túlságosan a Facebook eszközében.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.