Fenntarthatósági témákra érzékeny egyetemistáktól, főiskolásoktól vár ötleteket ökológiai lábnyomának további csökkentésére a Heineken Hungária. Az ebből a megfontolásból diákversenyt indító vállalat tíz év alatt 42 százalékot faragott le a gyártás során képződő széndioxid mennyiségéből, ezen a mutatón szeretnének még tovább javítani.
Tavaly 5 százalékkal kevesebb széndioxid keletkezett a Heineken hazai gyártósorain, mint egy évvel korábban – a magyar leánycég ezzel is kiveszi a részét a vállalatcsoport „Csapoljunk jobb világot!” elnevezésű fenntarthatósági tervének megvalósításából, amelynek célja, hogy a Heineken 2020-ra a világ legkörnyezetbarátabb sörgyártója legyen. Ennek jegyében hirdették meg itthon az egyetemistákat, főiskolásokat megszólító Dobd a C-t! diákversenyt, melynek célja olyan ötletek felfedezése és felkarolása, amelyekkel tovább csökkenthető a cég széndioxid-kibocsátása.
Egy kis inspirációként azt is megírták, hogy a disztribúciós folyamatok 2017-es optimalizálásával például 27 százalékkal kevesebb kilométert futottak a szállítójárműveik, ami hektoliterenként 12 százalékos megtakarítást hozott 2011-hez képest a kiszállításhoz köthető széndioxid-kibocsátásban. Ugyanezen a fronton az értékesítésben 2, a gyártásban pedig 5 százalékos csökkentést értek el éves szinten, utóbbi esetében 42 százalékkal tartanak alacsonyabb szinten, mint 2008-ban. Erre az időszakra vetítve a vízfelhasználás is jelentősen, 15 százalékkal mérséklődött, miközben szignifikáns előrelépés történt a szemétkezelésben: 2017-ben már a keletkezett hulladék 98 százalékát hasznosították újra.
A versenyre minimum két, maximum négy fős hallgatói csapatokat várnak, amelyek tagjai legkorábban a 2017-2018-as tanévben fejezik be felsőfokú tanulmányaikat. Az angoltudás perdöntő, hiszen ezen a nyelven kell elkészíteni az elődöntőben beadandó anyagokat. Ezen az oldalon lehet nevezni, április 15-éig. A pályázatokból a szakértő zsűri választja ki a továbbjutókat, amelyeket egy erre a célra szervezett workshopon – a sörgyár szakembereinek segítségével – még behatóbb ismeretekkel vérteznek fel. Azért, hogy az angolul zajló, sajtónyilvános döntőben minél meggyőzőbben prezentálják ötletüket a zsűri előtt.
A győztes csapat tagjainak amszterdami látogatást szervez a Heineken, továbbá gyakornoki pozíciót ajánl fel nekik. A dobogós helyezéseket elérők fesztiválbérleteket és -jegyeket kapnak majd.