Tudja, miért jó, hogy a mozdonyokra szerelt GPS-követők és internet korában élünk? Például azért, mert egy átlagos állampolgár is két kattintással olyan információkat szerezhet magának, amellyel egy kicsit átláthat a szitán.
Azt hiszi, hogy csak a bérekben van különbség az ország keleti és nyugati fele között? Elképzelhető, hogy téved. Vegyük például az infrastruktúrát.
A MÁV-Start üzemeltet egy olyan online szolgáltatást, ahol valós időben követhetők a jelenleg forgalomban lévő vonatok. A térképen a narancs színű pontok a 15-59 perces, a pirosak pedig a 60 perc fölötti késésben lévő járatokat jelzik.
Érdekes, ugye? A piros pontok mindegyike a kelet-magyarországi vonalakon van – mind a dombosabb észak-keleti, mind az alföldi részen.
Hát persze, hiszen csak a keleti megyékben esik a hó, gondolhatnánk. Vessünk egy pillantást az időképre.
Jó, akkor biztos csak keleten van fagy, nyugaton repkednek a pluszok.
Ez sem stimmel. Elképzelhető tehát, hogy ahogy maguk a szerelvények minősége, úgy a sínek és az infrastruktúra állapota is sokkal rosszabb a kelet-magyarországi vonalakon.
Az aktuális vonatkésésekről itt olvashat.