Tech hvg.hu 2017. október. 06. 20:03

Ez mire volt jó, YouTube? Hazug indokkal csökkentették a Las Vegas-i tragédia adományainak összegét

Katasztrofálisan reagált a YouTube egy világsztárnak számító videós adománygyűjtő akciójára a Las Vegas-i mészárlás után, majd ezt tetézni is tudta.

Casey Neistat az egyik legnagyobb YouTube-sztár, közel 8 millió feliratkozója van, világszerte felismerik őt. A vlogger nemes célra használta fel népszerűségét, alig fél nappal a Las Vegas-i lövöldözés után adománygyűjtésbe kezdett a GoFoundMe oldalon. A cél 1 millió dollár összegyűjtése azoknak, akik megsebesültek a támadásban, illetve a halottak családjainak.

Casey Neistat jelezte a gyűjtés kihirdetésekor: beállította a YouTube-on, hogy ehhez a videóhoz is tartozzanak hirdetések, és az ebből származó bevételt is hozzáadja az adományokhoz – a videó 1,3 millió megtekintésnél jár, vagyis szép bevételt hoz össze. Pontosabban hozna, ugyanis a YouTube közbeszólt.

A vlogger – akinek kezdeményezésére két nap alatt közel 300 ezer dollár már össze is jött – közzétette a képet, amelyből kiderül: a videómegosztó letiltotta videóján a hirdetési lehetőséget, amivel az összeget kiveszi az adománygyűjtésből.

Az emberek fel is voltak háborodva, de a YouTube még ezt is tudta tetézni. Indoklásában ugyanis elmagyarázta a Twitteren, hogy bár nagyon szimpatikusnak tartják a cégnél azt, amit Casey Neistat tesz, de ilyen tragédiához kapcsolódóan nem engedhetnek hirdetéseket megjeleníteni.

Ezzel csak egy gond van: úgy tűnik, mégis engedik. Nem kellett sok idő, hogy felbukkanjanak olyan képernyőképek, amelyek bizonyítják: a Las Vegas-i tragédiáról szóló videóknál rendre megjelennek hirdetések, így teljesen érthetetlen, hogy miért pont itt igyekeznek ezt gátolni, miközben jó ügyet szolgál.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.