Mostantól jelezhetjük a Google felé, ha szerintünk túl sokat tud rólunk a szinte minden weboldalon jelenlévő hirdetésmegjelenítő rendszerük, illetve az adott reklám olyannyira személyre szabottnak tűnik, hogy az már érzékenyen érint minket.
A Google köztudottan rengeteg mindent tud a felhasználókról és az érdeklődésükről az internetezési szokásuk alapján. A különböző weboldalakon a keresőcég ezek alapján az információk alapján jeleníti meg a hirdetéseket, így szinte biztos, hogy a látogatók olyan ajánlattal találkozhatnak, amely jó eséllyel felkelti az érdeklődésüket.
Hogy még biztosabb legyen, hogy olyasmit látunk, ami valóban releváns, a Google lehetőséget ad arra, hogy a hirdetéseket "némítsuk", majd egy visszajelzéssel megadjuk, hogy miért nem kívánjuk látni az adott reklámot. A Mashable írta meg, hogy a keresőcég egy újabb opciót adott a visszajelzésekhez. Ezentúl az "Ad knew too much", azaz "A hirdetés túl sokat tud" opciót is megjelölhetjük.
A Google szerint az opciót választva nem csak az adott platformról tűnik el a hirdetés (például ha asztali böngészőben némítottuk, akkor csak ott), hanem minden más eszközről is, amelyen be vagyunk jelentkezve a Google-fiókunkba.
A Google-nek egyébként van egy külön oldala, ahol mi magunk is kiválogathatjuk, mi (nem) érdekel bennünket. Az érdeklődési köröket (ha be van jelentkezve a Google-fiókjába) itt lehet elérni, a Kedvelt témakörök menüben pedig egyszerűen módosíthatjuk az érdeklődési köröket, így nagyobb lehet a valószínűsége, hogy nem mutat majd olyan hirdetést a rendszer, ami nem érdekel bennünket – vagy olyan érdeklődési körön alapulót, amiről nem szeretnénk, ha tudna a Google.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.