A Facebook ezentúl azt is figyeli majd, hogy valaki véletlenül vagy direkt kattintott-e egy hirdetésre. Előbbit nem számolják majd el.
Valószínűleg nincs olyan felhasználó, akivel ne fordult volna már elő, hogy a Facebookon véletlenül lekattinott egy hirdetést (vagy ha a Facebookhoz tartozó mobilappról van szó: véletlenül rábökött egyre). Ez amellett, hogy nekünk, felhasználóknak bosszantó, a hirdetőknek sem túl hasznos, hiszen a hirdetési kampányt bizonyos számú felhasználóra vásárolják, ez pedig komoly mértékben torzíthatja a statisztikát. Zuckerbergék ezért úgy döntöttek, új elemmel egészítik ki a hiredetések értékelését.
A TechCrunch beszámolója szerint a Facebook a jövőben nem veszi figyelembe azokat a kattintásokat, ami után 2 másodperccel (vagy még hamarabb) visszatér a felhasználó a lekattintott oldalról. Ilyenkor ugyanis minden bizonnyal egy véletlen átkattintásról van szó, vagyis a felhasználó érdeklődését valójában nem keltette fel a reklám. Brett Vogel termékmenedzser szerint ugyanakkor ez a két másodperces küszöb egyelőre csak a kiindulópont, így könnyen lehet, hogy a jövőben ez az érték változik.
A hirdetők egy része azért aggódik, hogy emiatt más lesz az elérésük, de Vogel szerint a legtöbb hirdetőnek nincs ilyen véletlenkattintás-problémája.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.