Tech Balogh Csaba 2017. július. 21. 14:18

A feljelentéshez elég bátor volt a T-Systems + BKK páros, de erre az 5 kérdésre már egyikőjük sem válaszol

Balogh Csaba
Szerzőnk Balogh Csaba

A rendőrök meglehetősen nagy hévvel dolgoznak, a BKK és a T-Systems viszont, úgy tűnik, hallgat az e-jegyrendszer egy hete tartó kálváriájának ügyében.

Miközben a rendőrök kihallgatásra vitték a BKK T-Systems által fejlesztett online jegyrendszerének hibáját feltáró, a könnyen kihasználható rendszerhibát a szolgáltató felé azonnal jelző 18 éves fiút, mind a fejlesztő, mind a megrendelő hallgat az ügyben. A T-Systemsnek szerdán délben tettük fel kérdéseinket, a BKK-nak pedig egy napra rá, csütörtökön. Péntek délutánig egyik társaságtól sem érkezett válasz. Igaz, időközben a T-Systemstől jelezték, nem is fognak reagálni. A BKK pedig egy másik cikkünk kapcsán írt egy közepesen hosszú levelet, így a sajtósaik biztosan dolgoznak.

Úgy gondoltuk, legalább a kérdéseinket megmutatjuk – önmagában az is tanulságos lehet, hogy milyen felvetésekre nem kapunk választ.

1) Valóban azt az informatikust jelentették fel, aki e-mailjében is jelezte, hogy segítő szándékkal fedte fel a hibát? (Amelyről rögtön értesítette is a szolgáltatót.) Időközben kiderült, hogy igen, valóban róla van szó.

2) A BKK vezérigazgatója azt mondta, hogy "az üveget golyóálló üvegre cserélték", mert látták a visszaélésszerű használatot. Mennyire elfogadott biztonsági szint az, hogy – a hasonlattal élve – “sima üveggel” üzemeltet valaki egy informatikai rendszert 2017-ben? Más ügyfeleinek is hasonló biztonsági szintet szolgáltat a T-Systems, mint a rendszer első napjaiban a BKK-nak? Vagy ez a biztonsági szint volt a BKK mint megrendelő igénye?

3) Mit jelent az, hogy “rendszerszintű” volt a támadássorozat?

4) Takács József, a T-Systems biztonsági igazgatója szerint több mint hatszáz támadást regisztráltak az indulás óta. Mi számít támadásnak? Az itt leírt módszer használatát támadásként tartja-e már számon a T-Systems?

5) Egyetért-e a megoldást szolgáltató T-Systems azzal a kijelentéssel, hogy “az okos megoldások az okos embereknek valók”? Mivel a T-Systems szolgáltatja a kijelentésben említett megoldást, ezért komolyan szeretnék választ kapni arra a kérdésre, hogy ki a célcsoport. Úgy gondolja-e a szolgáltató, hogy a rendszerét csak okos embereknek kell tudni használni.

Ugyanezt a kérdést a BKK-nak értelemszerűen más szempontból tettük fel: Közpénzből fenntartott, minden (adófizető) állampolgárt egyenlőnek tekintő szervezetként mit gondolnak arról a megállapításról “az okos megoldások az okos embereknek valók”? Kíván-e a BKK szolgáltatni a (saját vagy más meghatározása szerint) nem okos embereknek is?

Itt tartunk most. Ha értesülni szeretne a fejleményekről, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

Hirdetés
hvg360 Hamvay Péter 2024. november. 28. 15:20

Magyar Péter a politikai sárm iskolapéldája – interjú Sonnevend Júlia amerikai-magyar médiaszociológussal

A sárm, amivel korunk politikusainak egy része él, azt sugallja, hogy „olyan vagyok, mint te, úgy gondolkodom, úgy élek, mint te<strong>”</strong>, még akkor is, ha ez nincs is így – mondja Sonnevend Júlia. Az amerikai-magyar médiaszociológust a témában írt sikerkönyvéről, Orbán Viktorról, Magyar Péterről, Kim Dzsongunról és az egyesült államokbeli karrierjéről kérdeztük.