Ahogy javulnak az okostelefonok kamerái, úgy szorítják ki egyre több területen a hagyományos fényképezőgépeket. Lassan a profi készülékek is erre a sorsa jutnak.
Nagyot újított még tavaly decemberben a neves amerikai sportmagazin, a Sports Illustrated, a lap történetében először készült okostelefonnal, egy Moto Z-vel a címlap.
Most egy iPhone 7 Plusra bíztak hasonló feladatot, a Condé Nast kiadó Traveler és Bon Appétit magazinjának májusi számát illusztrálták az Apple okostelefonjával készített borítóval. A Traveler szerkesztői megkérték a lap fotósait, hogy ezúttal iPhone 7 Plust, és annak is a portré (Portrait) módját használják a borítóképhez. A portré mód mesterséges mélységélességet használ, illetve elmossa a hátteret ahhoz, hogy utánozza a DSLR kamerákat.
De nemcsak ezért esett a választás az iPhone-ra, hanem azért is, mert a szerkesztők szerint az okostelefonok megváltoztatták azt, ahogyan az utazók fényképeket készítenek. Ez volt egyébként az első alkalom, hogy egy utazási magazin iPhone-ra bízta a címlapkép fotózását.
Nem volt ennyire új az iPhone használata a kiadó másik lapjánál, a Bon Appétitnél, az újság egyik tavalyi, amúgy a kultúrának szentelt számának összes képét ilyen okostelefonnal készítették. A mostani címlap utazási kiadványukhoz szeretne kedvet teremteni; a cég kreatív igazgatója egy mexikói piacot választott a képkészítés helyszínének. Fotómasinaként azért gondolt az iPhone-ra, hogy megmutassa, miként változtatja meg a fotózás mikéntjét az okostelefon, illetve mert úgy gondolja, hogy egy ilyen készülékkel intimebb, az olvasókhoz közelebb álló pillanatokat lehet megörökíteni.