Tech hvg.hu 2017. április. 19. 08:01

Ismét változik a Messenger, soroljuk az új funkciókat

Nagy hangsúlyt kapott a Messenger a Facebook szokásos éves fejlesztői konferenciáján, az F8-on. Több újdonság is jön az üzenetküldő szolgáltatásba, ami így már nagyon nem csak egy chatprogram.

A Facebook által közölt adatok szerint a közösségi oldalon mintegy 60 millió cégnek van saját profilja, ezek 80 százalékával pedig Messengeren (értsd: chaten) is felvehetjük a kapcsolatot. Zuckerbergék szerint éppen ezért a legfontosabb feladat, hogy a keresletet és a kínálatot (vagyis a felhasználókat és a cégeket) közelebb hozzák egymáshoz. Éppen ezért az F8 fejlesztői konferencián elsőként a Messenger új funkcióit mutatták be.

Az egyik ilyen új funkció a felfedezésre szolgáló Discover részleg, melyet egyelőre csak néhány amerikai felhasználó érhet el. Az ehhez tartozó gombra nyomva a cégek között keresgélhetünk: a legnépszerűbbek az oldal tetején foglalnak helyet, lejjebb pedig akár kategóriánként is válogathatunk az ajánlatokból. Ezen kívül egy keresőmező is segíti a felhasználót, hogy minden céges oldalt megtaláljon.

Ennél eggyel praktikusabbak lesznek az új QR-kódok. A mobil kamerájával beolvasva az adott eseményhez (legyen az egy kosármeccs vagy egy koncert) tartozó chatbotot érjük el, hogy rajta keresztül megtudjuk a legfontosabb információkat.

Sokak számára igazán hasznos újdonságot a Messengerbe épített üzleti “bővítmények” jelentik majd. A segítségével mostantól akár csoportosan is beszélgethetünk egy céggel, a csoporthoz pedig bármikor hozzáadhatunk egy botot, vagy megoszthatjuk velük a kedvenc zenénket.

Mindezek mellett a Messenger digitális asszisztensét, az M-et is továbbfejlesztették, hogy még kifinomultabb módon segíthessen a felhasználónak. Emellett az ismerősöket is könnyebben lehet majd kihívni egy körre, és összemérni, melyikünk az ügyesebb.

Ha máskor is tudni szeretne a Messenger új funkcióiról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.