Vették az iPhone-okat, mint a cukrot 2016 utolsó három hónapjában, és ez újra a csúcsra repítette az Apple-t – többek között ez derül ki a Gartner piackutató februári jelentéséből.
2016-ban hét százalékkal bővült az okostelefon-piac, körülbelül 1,5 milliárd készülék talált gazdára – derül ki a Gartner legfrissebb jelentéséből, amely ugyan tartalmaz adatokat 2016 egészére nézve is, de elsősorban a tavalyi év utolsó negyedére fókuszál.
Az említett három hónap igencsak kedvező időszak volt az Apple számára, 2014 óta először hagyta le a Samsungot. A Gartner becslése szerint valamivel több mint 77 millió iPhone-t adtak el, és ezzel az Apple a piac 17,9 százalékot mondhatja a magáénak. A Samsung „csak” 76,78 millió készüléket értékesített (ez 3 százalékos csökkenés 2015 hasonló időszakához képest), és a piac 17,8 százalékát jelenti. De nem csak ezért és a Note7-fiaskóért lehetett fájdalmas az utolsó negyedév a Samsung számára, hanem azért is, mert egyre nagyobb nyomás nehezedett (és nehezedik is) rá az alsó- és középkategóriás piacon. A kínai gyártók folyamatosan bővítik a kínálatukat, és mind gyakrabban merészkednek túl Ázsián.
Az operációs rendszer viszonylatában tovább is az Androidé a pálma: az eladott eszközök 81,7 százalékán fut a Google operációs rendszere, ez 1 százalékpontos javulás 2015 utolsó negyedéhez képest. Az iOS csekély, 0,2 százalékpontos emelkedést mutatott, az összes eladott készülék 17,9 százalékán fut.
Az időszak (sőt 2016) egyik nagy vesztese a Windows 10 Mobile: a piaci részesedése mindössze 0,3 százalék (2015 hasonló időszakában még 1,1 százalék volt). Mindez egybecseng az IDC azon jóslatával, hogy 2020-ra már csak a piac 0,1 százalékát fogja birtokolni ez a rendszer. De még ennél is van lejjebb: a BlackBerry, amely egykor egyeduralkodó volt az okostelefonok piacán, most tulajdonképpen nulla százalékon áll – ez a Gartner szerint azt jelenti, hogy körülbelül 200 ezer értékesített eszközön fut ez a rendszer.