Nem tett rossz lóra a Facebook az Instagram megvásárlásával: a népszerű fotó- és videomegosztó alkalmazás felhasználóinak száma igen gyorsan nő.
Már 600 millióan használják havonta aktívan fotóik és videóik megosztására az Instagramot. Az utolsó 100 millió felhasználó az elmúlt fél év során csatlakozott, ami azért érdekes, és azért jelent nagy ugrást, mert korábban nagyjából kilenc hónap alatt tudta ennyivel növelni havi aktív felhasználóinak számát az alkalmazás.
A magyarázat többek között az Instagram újításaiban keresendő. Itt van mindjárt az év második felében indított és – nem is indokolatlanul – Snapchat-klónként emlegetett Instagram Stories: az ide feltöltött képeket és videókat csupán 24 óráig lehet megnézni. Bevezették az élő videoközvetítés lehetőségét is (a részletekről itt olvashatnak), és az Egyesült Államokban tesztelik a vásárlási funkciót is (Instagram Shopping), amellyel a cégek árcédulát és leírást is tehetnek majd a fotóikhoz.
Csak összehasonlításképpen: a Facebooknak jelenleg 1,79 milliárd aktív havi felhasználója van, a Messengernek egymilliárd, és ugyancsak ennyi a Facebook tulajdonában lévő WhatsAppnak is.