Gyakran találkozhatunk a Facebookon olyan hirdetéssel, ami számunkra teljesen érdektelen. Szerencsére pár kattintással sokat javíthatunk ezen.
Bármennyire is zavarja a felhasználókat, a Facebook már a regisztrálás pillanatától kezdve figyeli, ki mit csinál az oldalon. Ennek oka egyrészt, hogy később az üzenőfalra minél relevánsabb tartalom készüljön, másrészt pedig, hogy minél hasznavehetőbb hirdetések jelenjenek meg a hírfolyamban. A hirdetések mindegyikét egyre kevésbé lehetséges kiszűrni, egy ideje már a reklámblokkolók sem működnek a Facebookon. Az viszont megoldható, hogy számunkra érdekes reklámok tűnjenek csak fel, illetve kizárhatók az unalmas/zavaró témák.
A Facebook figyeli a felhasználó profilját, és azt, hogy mire kattint a közösségi oldalon, majd az eredményt kulcsszavak alapján egy külön listába sorolja. Ebből a listából azonban bárki kitörölheti azt, ami szerinte őt valójában nem is érdekli. A Hirdetéstípusok oldalán kategóriákba sorolva találhatjuk meg a témákat, de akár böngészhetünk is ezek között.
A közösségi oldal megjegyzi, hogy ha törlünk egy témát az adatbázisból, az alapján már nem látunk hirdetést. Ez a beállítás természetesen nem a reklámok számára, csupán azok tartalmára lesz hatással – de már ez is valami.
Ha máskor is tudni szeretne a facebookos trükkökről, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.