Bár Amerika még több szempontból Európa előtt jár a technológiai újítások és a startupkultúra terén, nem feltétlen kell a Szilícium-völgybe költözni a nemzetközi sikerhez. Sőt. Ezt a konklúziót vonták le a SMART 2016 okostechnológiai és startup-konferencián, mely a Telekom nemzetközi innovációs versenyének és kiállításának is otthont adott.
A rendezvény egyik izgalmas panelbeszélgetése a startupok nemzetközi piacra lépési lehetőségeit vizsgálta. Az eszmecsere legfontosabb következtetése az volt, hogy ma már Európából is elérhet világsikert egy startup, és a Szilícium-völgyet másolni nem menő, inkább már-már ciki. Magyarország kapcsán pedig nagy kérdés, hogy hogyan tudjuk aktiválni azt a meglévő szellemi tőkét, ami az anyagi tőkét is vonzza majd.
A SMART 2016 keretében számtalan hazai- és nemzetközi okostechnológiai megoldás mutatkozott be. Az e-health (digitalizáció az egészségügyben) kiemelt téma volt: a résztvevők megismerhették többek között a Microsoft projektjét, vagy a kórházi fertőzések megelőzésére megoldást kínáló HandInScan eszközét, illetve a Szegedi Tudományegyetem korai Alzheimer-kór diagnosztikában alkalmazható beszédfelismerő fejlesztését.
A másik fénysebességgel fejlődő okostechnológiai terület a digitális bankolás, ilyen projektet mutatott be a Misys, mely a viselhető eszközökre fejlesztett ki banki rendszert. Illetve arról is szó esett, hogy idén már több mint 10 ezer fintech startup van a világpiacon, amelyek termékeikkel teljesen át akarják alakítani a pénzügyi szolgáltatások piacát, valahogy úgy, ahogy az Amazon tette a kereskedelem, a Google a hirdetési piac, vagy a Skype a távközlés területén.