Nem tudnak annyi terméket piacra dobni a mobiltelefon-gyártók, amennyit a magyarok ne vennének meg, havonta közel 190 ezer készülék talál új gazdára a következő fél évben – derült ki a Media Markt és az NRC közös kutatásából.
A felmérés során kiderült, hogy az elektronikai eszköz vásárlását tervező magyarok ötöde a mobiltelefonját szeretné lecserélni a következő 6 hónapban, ami több mint 1 100 000 készüléket jelent.
A kutatás korcsoport, nem, végzettség és lakóhelytípus alapján is reprezentatív a 18-59 éves magyar lakosságra. |
A vásárlás előtt kevesen hagyják befolyásolni magukat, a válaszadók közel 80 százaléka önállóan tájékozódik és dönt az aktuális kedvencről. A férfiak és nők elsődleges döntéshozóként egyenlő arányban szerepelnek, másodlagos, befolyásoló szerepben viszont erőteljes női dominancia látható.
Az olyan közös használatban álló eszközök, mint a nagy háztartási gépek – hűtő, mosógép, tűzhely stb. – esetében már kevesen hoznak önállóan döntést, a többfős háztartásban élő 18-59 évesek közel 20 százaléka még a gyermekeivel is megvitatja, hogy milyen tulajdonságokkal rendelkezzen az új szerzemény. Legtöbbször a nők döntenek ebben a kérdésben, a férfiakat ez láthatóan nem mozgatja meg.