Azon gondolkoznak a Facebooknál, hogyan profitálhatnának egyes felhasználók az általuk kitett népszerű bejegyzésekből.
Egy furcsa kérdőívet küldött a Facebook többek között a The Verge egyik újságírójának. A megkérdezetteknek a facebookos bevételszerzés lehetőségével kapcsolatos kérdésekre kell válaszolniuk. A kérdőívből több lehetséges módja is felsejlik annak, hogyan kereshetne pénzt valaki azzal, hogy népszerű tartalmakat tesz ki.
A lehetőségek közt szerepel az, hogy az ismerősök és követők egy gombnyomással kisebb összegeket küldhetnének a Facebook-felhasználóknak, de az is, hogy a Facebook az adott poszt mellett megjelenő hirdetésekből származó saját bevétele egy részét adná oda az embereknek. (Ez utóbbi modellt követi a Zuckerbergék által tűzzel-vassal üldözött anti-Facebook.)
A The Verge felidézi, hogy a Facebook már régóta dolgozik bevételmegosztáson alapuló modelleken, de mindeddig csak a nagy követőbázissal rendelkezőket célozta. Habár a kérdőív nyelvezete alapján úgy tűnik, hogy a lehetőséget csak a hitelesített személyes profiloknál mérlegelik, a kérdőívet megkapó újságíró személyes profilja mindössze 1170 követővel rendelkezik, tehát nem kell majd milliók által ismert embernek lenni a dologhoz. (A profilhitelesítési funkció Magyarországról egyelőre nem elérhető.)
Fontos, hogy mindez csak egy kérdőív, a Facebooknál még egészen biztosan nem döntöttek az új bevételszerzési és -megosztási lehetőségekről. Így azt sem lehet tudni, hogy pontosan ki és milyen feltételekkel lehet erre jogosult. Gyanúnk szerint hasonlóról lesz szó, mint a YouTube esetében, ahol ha valaki (bárki) elég nézett tartalmakat tesz közzé, akkor akár a nulláról indulva is befuthat, és havi pár 10 ezer forintos bevételt nem is túl nehéz elérnie.
Ha értesülni szeretne a fejleményekról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.