Az okostelefonok és az okostévék mellett laptopra vágynak a legtöbben a magyar internetes vásárlók közül. Ráadásul nem is akármilyenre, az Intel felmérése szerint a belépő szintű noteszgép helyett sokan már táblagépként is használható 2 az 1-ben gépet keresik. Eközben az újgenerációs kütyük is egyre népszerűbbek: sokan vesznek drónt, akciókamerát és okos otthoni eszközöket.
A magyar internetes vásárlók átlagos költése folyamatosan emelkedik, derül ki az Intel kutatásából, ami három ismert hazai webáruhá, az Extreme Digital, a Mall.hu és a Clickshop adatain alapul. Bár a három online áruház profilja eltérő, a lapostévé mindhárom cégnél a legkelendőbb két termék között található meg a 60 ezer forintnál drágább eszközök kategóriájában.
Míg a Mall.hu-nál a háztartási nagygépek eladásai erősek, az Extreme Digitalnál ezek mellett a középkategóriás és drágább okostelefonok és a laptopok is jól fogynak. A Clickshopnál leginkább a klasszikus IT-s termékek népszerűek a számítógéptől az okostelefonig. Bár az utóbbi társaságnál is a belépő kategóriás laptopokból adják el a legtöbbet, már szorosan felzárkózott ezek mögé a 2 az 1-ben kialakítású, tehát igény szerint táblagépként is használható modellek népszerűsége.
Nem csak a drága, de az olcsó okostelefonok is kiemelkedően jól fogynak mind az Extreme Digitalnál, mind a Clickshopnál, míg a Mall.hu vásárlói inkább a konyhai kisgépeket keresik jelentős számban. A Clickshopnál is népszerűek a mobilos kiegészítők, sokan vásárolnak gamer perifériát (egeret vagy más videojátékos irányítót), de az okos otthon kiépítéséhez szükséges hálózati eszközök is népszerűek.
Az Extreme Digitalnál idén karácsonykor olyan új termékkategóriák eladásai jelentősen emelkedtek, mint a testre, sporteszközre rögzíthető, strapabíró akciókamerák, vagy az átlagemberek számára is elérhető árú drónok.