Tech hvg.hu 2015. december. 05. 08:01

Szuperfekete: Budapest utcáin forgatták az LG új reklámját

A LG legújabb, OLED televíziókat népszerűsítő reklámfilmjét soktucatnyi fekete ruhás kaszkadőr és statiszta, sőt, kamerás drónok részvételével forgatták le fővárosunkban.

A Színes szenzáció feketében (Colourful Sensation in Black) című, bő másfélperces reklámmal a dél-koreai gyártó a fekete szín szerepét hangsúlyozza – a tökéletes feketére van szükség ugyanis ahhoz, hogy a többi szín a legragyogóbban érvényesülhessen. Az LG szerint az OLED televíziók minden képpontja képes fény kibocsátására és annak teljes kikapcsolására is, ezáltal a legmélyebb feketét és “végtelen” kontrasztarányt hoznak létre.

A reklámfilmben főszerepet játszó fekete háttér fontosságának megértéséhez nem árt érteni ún. Bartleson-Breneman hatást. Ennek lényege, hogy minél nagyobb az eltérés az egymás mellett lévő színek között, annál élénkebbnek látjuk őket, tehát minél nagyobb a kontraszt, az egyes színek annál erőteljesebbnek és élénkebbnek tűnnek. Tehát ha egy tévé képes igazi mélyfeketét megjeleníteni, akkor azzal nem csak a sötét tónusokban gazdag filmek rajongói járnak jól, hiszen az összes színes produkciósokkal látványosabbá, élettelibbé válik.

Hirdetés
Gazdaság hvg.hu 2024. december. 01. 07:00

És akkor Varga Mihály állást váltott, a hitelminősítő pedig beszólt a magyaroknak

Pénteken végre felszállt a fehér füst, Orbán Viktor Varga Mihályt választotta a jegybankelnöki posztra, miközben Matolcsy György máris azt jósolja, hogy az évtized két legjobb éve vár ránk. Még aznap este a Moody’s kemény kritikával illette a magyar gazdaságpolitikát. A kormány arra épít, hogy végre sikerül költekezésre bírni az óvatoskodó országot. Persze, csak úgy lehet többet költeni, ha van miből. A hároméves bérmegállapodás ezt segítené, feltéve, ha a lakhatási válság és az újabb inflációs hullám el nem viszi az egészet. Ez a HVG heti gazdasági összefoglalója.