A LG legújabb, OLED televíziókat népszerűsítő reklámfilmjét soktucatnyi fekete ruhás kaszkadőr és statiszta, sőt, kamerás drónok részvételével forgatták le fővárosunkban.
A Színes szenzáció feketében (Colourful Sensation in Black) című, bő másfélperces reklámmal a dél-koreai gyártó a fekete szín szerepét hangsúlyozza – a tökéletes feketére van szükség ugyanis ahhoz, hogy a többi szín a legragyogóbban érvényesülhessen. Az LG szerint az OLED televíziók minden képpontja képes fény kibocsátására és annak teljes kikapcsolására is, ezáltal a legmélyebb feketét és “végtelen” kontrasztarányt hoznak létre.
A reklámfilmben főszerepet játszó fekete háttér fontosságának megértéséhez nem árt érteni ún. Bartleson-Breneman hatást. Ennek lényege, hogy minél nagyobb az eltérés az egymás mellett lévő színek között, annál élénkebbnek látjuk őket, tehát minél nagyobb a kontraszt, az egyes színek annál erőteljesebbnek és élénkebbnek tűnnek. Tehát ha egy tévé képes igazi mélyfeketét megjeleníteni, akkor azzal nem csak a sötét tónusokban gazdag filmek rajongói járnak jól, hiszen az összes színes produkciósokkal látványosabbá, élettelibbé válik.