Tech hvg.hu 2015. szeptember. 25. 12:01

Próbálja ki, csak egy szívószál kell hozzá: így megtudhatja, hogyan érzi magát egy asztmás

Az asztma az egyik leggyakoribb gyermekkori krónikus légúti betegség, és egyúttal az iskolai hiányzás legjellemzőbb oka is. Az Electrolux most egy szívószálas kampánnyal hívja fel a figyelmet az asztma megelőzésében kulcsszerepet játszó tiszta levegő fontosságára.

Egy friss tanulmány szerint az asztmások száma világszerte elérheti a 334 milliót, és a gyerekek 14 százaléka szenved asztmatikus tünetektől. Az Electrolux Space to breathe kampányában világszinten 10 ezer szívószálat küld el a döntéshozóknak, ezzel ösztönözve őket arra, hogy tegyenek többet a tiszta levegőért. Azért szívószálat, mert a vállalat úgy látja: aki legalább 30 másodpercen át csak egy szívószálon keresztül lélegzik, megélheti, hogy milyen az asztmás emberek élete – csak nekik nem 30 másodpercig, hanem nap mint nap.

A vállalat nem csak a saját maga által kitalált intézményekbe küld szívószálat, a Space to breathe kampány oldalának alján bárki megadhatja, hova küldjék ki a figyelemfelhívó csomagot.

A megfelelő környezet biztosítása érdekében az Electrolux szerint fontos, hogy gyakran és alaposan portalanítsunk, a por ugyanis nem csak a szőnyegen és a polcokon ragad meg, hanem a könyvek között, a függönyökön, a bútorokon, a ritkán használt játékokon, de például a sporteszközökön is. A vállalat szerint nem árt olyan porszívót választani, amelyik nem engedi vissza a légtérbe a por bizonyos részét. Lehetőség szerint kerüljük a kárpitozott bútorokat, az erős szagú takarítószereket, parfümöket és a szőrös háziállatokat is, hiszen ezek is kiválthatnak rohamokat.