A Facebook kutatócsoportja az online nevetést vizsgálta.
Többféle módja is van annak, hogy kifejezzük online nevetésünket. Van aki hahával, mások hehével, megint mások lollal vagy hangulatjelekkel mutatják, hogy jókedvük van, nevetésre ingerelte őket valami.
Azt hihetnénk, ebben tényleg nincs semmilyen szabályosság, azonban a Facebook kutatócsoportja ezt másképp gondolta, és érdekes felmérést készített az online nevetésről, arról, hogyan kapcsolhatók az erre használt jelek különféle embercsoportokhoz.
Azt találták például, hogy az emotikonokat inkább a nők kedvelik, a haha nevetés viszont egyértelműen az erősebbik nemet jellemzi. Ugyancsak a férfiak használják gyakrabban a hehét, de itt azért nem szignifikáns az eltérés. A lol közel sem olyan népszerű (legalábbis Amerikában), mint gondolnánk, viszonylag kevesen használják.
A Facebook még városokra is levetítette az online nevetéseket, és bármilyen meglepő is, ilyen szinten is talált eltéréseket. Az életkor szerinti vizsgálatban pedig azt találták, hogy a fiatalabbak az emotikonokat, az idősebbek a lolt részesítik előnyben.