Fordított az okosmobilos dobogó legfelső fokain állók helyzetén a tavalyi utolsó negyedév, megszakadt a Samsung három éve tartó uralkodása.
Az okostelefon szegmenst a 2007-es iPhone-jával újrateremtő Apple hosszú éveken át a világ legnagyobb gyártója volt, majd a legolcsóbbtól a legdrágábbig minden kategóriában támadó Samsung 2011-ben átvette a vezetést. A Creative Strategies elemzése szerint a királyság három évig tartott.
Miközben az Apple 74,5 millió iPhone-eladást jelentett a tavalyi év utolsó negyedévére, a Samsung már nem közölte okostelefonos értékesítési adatait, a vállalat negyedéves jelentésében csak egy mindenféle telefonra vonatkozó 95 milliós szám szerepel. A Creative Strategies becslése szerint a Samsung valahol 70 millió körül teljesített, a Counterpoint Research 73,8 milliós számmal állt elő, és a dél-koreai szempontból legoptimistább Strategy Analytics is csak egy döntetlent eredményező 74,5 milliós samsungos becslést tett közzé.
Ha döntetlennel is számolunk, a tavalyi negyedév mindenképpen az Apple felé látszik billenteni a mérleget. A Tim Cook vezette vállalat rekorderedménnyel zárta az időszakot, a Samsung profitja viszont az utóbbi két negyedévben előbb 60, majd közel 27 százalékkal csökkent. Persze a Samsung nem csak telefonokat árul, de a kategória céges helyzetét illusztráló adat, hogy a Samsung telefonokból származó bevétele egy év alatt ötödével esett, a mobileladásokból származó profit pedig közel harmadára (nem harmadával!) zuhant.
A telefonok egyre gyengébb szereplésére már csak azért is érdemes odafigyelnie a Samsungnak, mert az ilyen mértékű gyengülést már egyáltalán nem könnyű visszafordítani – hasonlót élt át nemrég az okostelefonos láz elején kifejezetten domináns HTC is –, főleg nem a Xiaomi és a hasonló kínai vállalatok által gerjesztett árversenyben.
Ha máskor is szeretné tudni, aktuálisan hogy állnak a gyártól, lájkolja a hvg.hu Tech rovatának Facebook-oldalát.