Nehéz szavakat találni arra, ami a mobilpiacon most történik. A Xiaomi menetelését már tavaly is előrejeleztük, a sebességéről már pár napja is beszámoltunk, de egy táblázatban látni ezeket a számokat, nos, ez túlzás nélkül elképesztő.
Ahogy arról az IHS iSuppli adatai alapján már írtunk, a Kína Apple-jének tartott, egzotikus nevű Xiaominak mindössze egyetlen negyedévre volt szüksége ahhoz, hogy két helyet előrelépve a világ harmadik legnagyobb okostelefon-gyártója legyen. Most egy másik elemzőcég, az IDC is kiadta saját jelentését, az ehhez csatolt táblázat pedig még az eddigieknél is jobban érezteti, hogy valami nagyon komoly történik az iparágban.
A táblázat sztárja a már említett Xiaomi, a gyártó egy év alatt 211,3 százalékos növekedést tud felmutatni. És egyáltalán nem csak arról van szó, hogy alacsonyabb szintről könnyű százalékosan nagyot ugrani – hiszen a vállalat már több mobilt ad el, mint a szintén szépen fejlődő Lenovo, a sokkal ismertebb LG vagy éppen a szintén ismert, de a top 5-ből régóta kiszorult Sony.
Szintén érdemes megfigyelni, hogy a Xiaomitól kinek kell félnie. Ilyen szemmel nézve a Samsung a legfontosabb szereplő a táblázatban: a dél-koreai vállalat növekedése egyértelműen megállt, sőt szignifikáns mértékben visszaesett. Egy év alatt 8,2 százalékos csökkenés hatalmas visszaesésnek számít. És nem csak a részesedésük csökkent: míg a Samsung a tavalyi harmadik negyedévben 85 millió telefont tudott értékesíteni, az idei vonatkozó három hónap alatt 78,1 milliót.
Teljesen egyértelmű, hogy a Samsungnak lépnie kell valamit, de még előtte stratégiát kell váltson. Igazi vetélytársa ugyanis nem a stabil (sőt növekvő) eladásokkal és viszonylag hűséges felhasználói körrel rendelkező Apple, hanem egy androidos gyártó. Ebben a harcban pedig nem fog működni az Apple-platform zártságának, hiányosságainak és prémium árazásának kritizálása, hiszen a Xiaomi egyrészt pontosan ugyanazt a platformot használja, másrészt a Samsung árainál egy nagyságrendekkel alacsonyabbal dolgozik.
A Samsunggal ellentétben az IDC toplistáján nem szereplő Huawei egyébként már kitalált valamit, ők egy új vállalat és márka beindításával tulajdonképpen lemásolják a Xiaomi receptjét.