Sajátja meghagyása mellett új márkanevet indít útjára szerdán az európai piacon a Huawei. A Honor névre hallgató telefonok létrehozására és forgalmazására külön vállalatot alapítottak, amely maximálisan igyekszik távoltartani magát az a Huawei márkától.
Még véletlenül sem hangzott el a Huawei név a Honor márkáért felelős vezetők által tartott berlini sajtóesemények, kínosan ügyeltek rá, hogy ne említsék. Az első újságírói kérdésben persze már rögtön szerepelt az évek óta ismert kínai gyártó neve, az ugyanis nem teljesen tiszta, hogy hogyan és miért indít lényegében önmagának is versenytársat állítva a Huawei.
Előzetes ismereteink és a berlini eseményt megelőző háttérbeszélgetések során egyértelműnek tűnt a terv: a Huawei név “nem mindenhol cseng túl jól”, és vannak országok, ahol a kínai hangzást nehéz igazi prémium élményhez kötni – ezért kell a prémiumra kihegyezett Honor. Ez aztán ott dőlt meg, amikor a Honor 6 csúcskészülék bemutatása mellett a középkategóriás versenybe engedett Honor 3C-ről is szólt a bemutató.
Teljes mértékben spekulatív gyanúnk szerint tehát itt egy kicsit másról van szó, és a hosszabb távon akár az is elképzelhető, hogy a Huawei megmarad a hálózati eszközökre koncentráló B2B brandnek, a konzumer piacon pedig kizárólag a Honor márkájú mobilok és tabletek játszanak majd.
Mit tud a Honor?
Az új márkát a bátorság pr-eszménye köré húzza fel az anyavállalat: szerintük ők is bátran nyúlnak az innovációhoz (saját fejlesztésű, gyors processzor, saját aksikímélő technológia stb.), és a célközönségüknek is a bátor, új dolgok kipróbálására vevő felhasználókat tekintik. (Ahogy egyébként minden gyártó ilyen közönségnek szánja csúcsmobiljait.)
Sajnos még az sem sokkal kézzelfoghatóbb előny, hogy a prémium kategóriás Honor mobilokat gyorsnak tervezik, nagy akkumulátort raknak beléjük és adnak a külső megjelenésükra is – lényegében ettől hívunk csúcsmobilnak egy csúcsmobilt.
Az talán már érdekesebb, hogy a Honor az átlagosnál jobb ár-érték arányt képvisel. A 5 colos, QHD felbontású kijelzővel, 8 magos processzorral, 3 GB RAM memóriával, 13 megapixeles kamerával, 3100 mAh-es akkumulátorral és az iparág leggyorsabb 4G/LTE mobilnetes szabványával szerelt Honor 6 európai ára például 300 euró lesz. Mivel a telefon így nálunk is megál 105 ezer forintban, több tízezer forintban mérhető árelőnyt élvez majd más androidos gyártók felső kategóriás telefonjaihoz képest.
A Huawei név alatt egyszer már piacra dobott Honor 3C a középkategóriában villant hasonló arányt: négymagos, 1,3 GHz-es processzorával, 8 megapixeles kamerájával, 2 GB RAM memóriájával és 5 colos kijelzőjével együtt kerül majd 200 euróba, ami itthon 80 ezer forint alatti listaárat jelenthet.
A Honor tervei szerint idén 2 millió telefont adhatnak el Európában. Globálisan és hosszabb távon pedig az a cél, hogy a vállalat öt éven belül a világ a legnagyobb androidos gyártója legyen, lenyomva például magát a Huawei márkát is. Ennek első lépéseként ma piacra is dobták a Honor 6-ot, amit néhány napon belül le is tesztelünk.