A YouTube mellett az Amazon és a Yahoo! bizonyos szolgáltatásai is érintettek a reklámalapú vírusterjesztésben.
Az úgynevezett “malvertising” (kártevős hirdetés) során az elkövetők reklámhálózatokba igyekeznek bejuttatni olyan online hirdetéseket, amelyek aztán kártékony weboldalakra vezetik a felhasználókat – írja a Biztonságportál. Bár a hálózatok üzemeltetői igyekeznek kontroll alatt tartani a megjelenő hirdetéseket, a szűrőkön néha átcsúszik egy-egy nemkívánatos hirdetés. A Cisco szerint így kerültek a napokban kártékony hirdetések egy nevezett reklámhálózatba. A reklámok 74 weboldalon jelentek meg, így például a YouTube-on is.
A Biztonságportál beszámolója szerint a hirdetések összessen több mint 700 fertőzött weboldalra vezették a felhasználókat, ahol aztán megtévesztő módon próbálták rávenni őket fertőzött fájlok letöltésére.