Tech hvg.hu 2014. május. 05. 18:01

Függőlegesen is beállhatnak majd a vonatok a pályaudvarra

Míg Amerikában a felhőkarcolók számítanak egy-egy város szimbólumainak, felénk egy-egy ikonikus pályaudvarnak lehet hasonló szerepe. A kettőt kapcsolja össze egy futurisztikus, praktikusnak tűnő terv.

Két brit építész-tervező szerint jelen formájukban túl sok helyet foglalnak el egy-egy városból a pályaudvarok épületei, valamint a pályaudvarokon álló vonatok. Illetve pont ez az, hogy nem állnak – a CNN beszámolója szerint Christopher Christophi és Lucas Mazarrasa éppen a vonatok függőleges helyzetbe való állításával szabadítana fel helyeket.

Christopher Christophi és Lucas Mazarrasa

A két tervező elképzelése szerint 60 év múlva érhet el oda a technológia és az építészet, hogy létrejöjjenek a függőleges pályaudvarok, az ő terminológiájuk szerint “Függőleges hipersebességű vonatok gyűjtőhelyei”. Az érkező utasok egy lifttel jutnának fel a felhőkarcoló oldalán mágneses erővel tartott vonatokra. A vagonok ülései hasonlóan lennének megoldva, mint az óriáskerékben található társaik, így az utasok a vonat függőleges helyzetében is vízszintesen ülhetnének, és a jármű elindulása után is normál módon utazhatnának.

Christopher Christophi és Lucas Mazarrasa

A vonatok sebessége a tervek szerint nagyjából 966 km/h lenne. Bár Magyarországról nézve talán éppen ez a sebesség hangzik leginkább science-fictionnek, érdemes észben tartani, hogy a Sanghajban közlekedő lebegő mágnesvasút (maglev) járművei már ma is 430 km/h-ra gyorsulnak fel, és hol van még a tervekben említett 2075.

Ha ez érdekes volt, hasonlókért lájkolja a hvg.hu Tech rovatának facebookos oldalát.

hvg360 Ballai Vince 2024. december. 23. 17:30

150 millió légy egy csapásra – indul az első hazai lárvagyár, amelyről Áder János is szuperlatívuszokban beszél

Euró tízmillókból épült fel Magyarország első lárvafarmja, ahol légylárvák milliárdjainak segítségével állítanak elő prémium minőségű fehérjét szerves melléktermékekből. Ki fogja felvásárolni tonnaszám a lárvákat? Mitől fenntarthatóbb a rovarfehérje a hagyományosnál? Mit keres egy híresen rovarfób ország exállamfője a lárvagyár átadóján? Egyáltalán, hogyan hizlalják a takarmánylárvát? Ez a gyáravatás más volt, mint a többi.