Míg Amerikában a felhőkarcolók számítanak egy-egy város szimbólumainak, felénk egy-egy ikonikus pályaudvarnak lehet hasonló szerepe. A kettőt kapcsolja össze egy futurisztikus, praktikusnak tűnő terv.
Két brit építész-tervező szerint jelen formájukban túl sok helyet foglalnak el egy-egy városból a pályaudvarok épületei, valamint a pályaudvarokon álló vonatok. Illetve pont ez az, hogy nem állnak – a CNN beszámolója szerint Christopher Christophi és Lucas Mazarrasa éppen a vonatok függőleges helyzetbe való állításával szabadítana fel helyeket.
A két tervező elképzelése szerint 60 év múlva érhet el oda a technológia és az építészet, hogy létrejöjjenek a függőleges pályaudvarok, az ő terminológiájuk szerint “Függőleges hipersebességű vonatok gyűjtőhelyei”. Az érkező utasok egy lifttel jutnának fel a felhőkarcoló oldalán mágneses erővel tartott vonatokra. A vagonok ülései hasonlóan lennének megoldva, mint az óriáskerékben található társaik, így az utasok a vonat függőleges helyzetében is vízszintesen ülhetnének, és a jármű elindulása után is normál módon utazhatnának.
A vonatok sebessége a tervek szerint nagyjából 966 km/h lenne. Bár Magyarországról nézve talán éppen ez a sebesség hangzik leginkább science-fictionnek, érdemes észben tartani, hogy a Sanghajban közlekedő lebegő mágnesvasút (maglev) járművei már ma is 430 km/h-ra gyorsulnak fel, és hol van még a tervekben említett 2075.
Ha ez érdekes volt, hasonlókért lájkolja a hvg.hu Tech rovatának facebookos oldalát.