Tech hvg.hu 2014. február. 19. 23:31

A Facebook 16 milliárd dollárért megveszi a WhatsAppot

Másfél éve pletykálják, most megtörténik: a Facebook felvásárolja az üzenetküldés terén sokáig nagy riválisának tartott WhatsAppot.

Története legnagyobb felvásárlását jelentette be a Facebook. A közösségi oldal közel két éve az 1 milliárd dolláros Instagram-üzlettel lépett a milliárd dolláros körbe, most szerdán pedig aláírták az ennél tizenhatszor nagyobb WhatsApp-felvásárlásról szóló szerződést. A 16 milliárd dolláros – 3650 (!) milliárd forintnak megfelelő – ár nagyobbik részét, 12 milliárdot részvényekben, a fennmaradó 4 milliárdot pedig készpénzben fizeti ki a Facebook. További 3 milliárd dollárnyi részvény jár majd a WhatsApp tulajdonosainak és alkalmazottainak.

A felvásárlással kapcsolatban Mark Zuckerberg úgy fogalmazott: a WhatsApp jó úton van az 1 milliárdos felhasználói bázis felé, és az ilyen szolgáltatások "hihetetlenül értékesek". A felvásárlással a Facebook egyébként nem csak egy jónak tűnő szolgáltatáshoz jut, hanem egyben felfalja a számára potenciális veszélyt is jelentő vállalatot.

A 2009-ben, két volt Yahoo-alkalmazott által létrehozott WhatsApp aktív felhasználóinak száma 450 millió. Az Android és iOS mellett BlackBerry OS-re, Symbian rendszerű Nokiákra és Windows Phone-ra is elérhető üzenetküldő szolgáltatással naponta nagyjából 30 milliárd üzenetet küldenek a felhasználók. A WhatsApp nem ingyenes, de a hagyományos, sms-alapú üzengetésnél jóval olcsóbb: az iPhone-osoknak egy alkalommal, az androidosoknak pedig évente kell fizetniük 1 dollárt (nagyjából 230 forintot) a használatáért.

A szintén üzenetküldésre szakosodott Viber múlt héten jelentette be, hogy jóval kevesebb, 600 millió dolláros áron cserél tulajdonost.

Zhvg hvg.hu 2024. november. 27. 16:00

zCast: Az akkugyárhatalom, ahol a hatóságok és a gyárak együtt állnak szemben a helyi polgárokkal

Megpróbáltuk sok nézőpontból körbejárni az akkugyárhatalommá válás meglévő – és várható – kockázatait és előnyeit, amihez Éltető Andrea közgazdász volt segítségünkre. Hány gyár épült és épülhet még? Mikortól válhat a lakossági energia- és vízigény kárára az víz- és energiazabáló iparág? Mennyire piszkosak a tiszta közlekedéshez szükséges gyárak? Vajon tudnánk jobban csinálni, mint ahogy most megy, és egyáltalán megéri ez az egész? Gyere velünk, és megtudhatod.