Ha Finnország, akkor Nokia, gondolhatnánk. A legújabb értékesítési adatok azonban mást mutatnak.
Hazafiasság ide vagy oda, 2013 első negyedévében a Samsung bizony leelőzte Finnországban a hazai gyártót, a Nokiát – adta hírül a digitoday nevű finn portál, az IDC felmérésére hivatkozva.
Mindehhez arra volt szükség, hogy a Nokia piaci részesedése 33 százalékkal csökkenjen ez idő alatt, a Samsungé viszont 36 százalékkal nőjön. Még élesebb a kontraszt, ha a mostani adatokat a 2010-es év első negyedévében mértekkel vetjük össze: akkor a Nokia még körülbelül ötször akkora szeletet hasított ki a piaci tortából, mint dél-koreai ellenlábasa.
Az idők azonban változtak, és ahogy az okostelefonok egyre népszerűbbekké váltak, úgy kezdett erősödni a Samsung. Az okostelefonok említett térnyerésére jellemző, hogy az idei első negyedévben eladott 587 ezer készülék 73 százaléka már ilyen telefon volt.
A finnországi értékesítés harmadik helyén (14 százalékkal) az Apple áll, míg az egyéb gyártók összességében 16 százalékos részesedést mondhatnak a magukénak.