A Google nem használ dezodort. Persze nem szó szerint kell érteni az egyik blogposztban szereplő hasonlatot, de ha sarkítani akarnánk, azért valami olyasmit állít a Microsoft egyik vezető munkatársa a keresőóriásról, hogy az bizony „büdös”.
Lassan már megszokottá válik, hogy szinte kéthetente kapunk valami hírt arról, hogyan támadja a Microsoft nagy konkurensét, gondoljunk csak a Scroogled kampányra vagy a legutóbbi, belső használatra készült, azonban véletlenül (?) kiszivárgott videóra.
Legutóbb a Bing divízió vezetője, Stefan Weitz osztotta meg egy hosszabb blogbejegyzésében a Google-lel kapcsolatos gondolatait, nevezetesen azt, hogy a Google fejlesztői konferenciáján is „színt vallott” a cég, azaz kiderült, hogy a beharangozott újdonságok egy része újra csak adatokat gyűjt a felhasználókról, természetesen a célzott (és a Google-nek bevételt jelentő) hirdetések számára.
Weitz arról is beszél, hogy a felhasználók többsége nincsen tisztában a Google adatkezelési gyakorlatával, és szavait alátámasztandó, a Gfk Roper felmérésére hivatkozik. Az adatgyűjtés után úgy tapasztalták, hogy a felhasználók 70 százaléka nem tudja, hogy a Gmail „beleolvas” a levelekbe (a Google szerint senki nem olvas a levelekbe, csak egy algoritmus elemzi azok tartalmát), azonban – amennyiben erre lehetőség lenne – tízből kilencen leállítanák ezt a „szolgáltatást”.
Blogbejegyzésében érdekes hasonlatot használ a divízióvezető: a liftben együtt utazók is különféleképpen tolerálják egymás közelségét, és különbözőképpen érzik kényelmetlennek, ha valaki (egy vállalat: értsd Google) nem használ dezodort. Másként fogalmazva: büdös. Ezek azért, lássuk be, kemény szavak.
A bejegyzésben a szerző azt is megmagyarázza, miben más a Microsoft-féle adatgyűjtés, mint az, amit a Google csinál, és blog alatt egy infografikát is megosztott a nagy nyilvánossággal: ez a Bing előnyeit ecseteli, és külön is kiemeli azt, hogy míg a Bingnél hat hónap után törlik az összegyűjtött IP-címeket, addig a Google-nél 18 hónapig megőrzik ezeket.