Ha valóban igazak lesznek az előrejelzések, óriási ütemben nőhet a táblagépek eladása.
Érthető a táblagépek népszerűsége, hiszen könnyűek, valóban könnyen hordozhatók, a letöltött appoknak köszönhetően egyre sokoldalúbbak, és néhány kivételtől eltekintve már az árukra sem kell a csillagászatból kölcsönvenni a jelzőt.
Ezért azután nem is olyan meglepő az NPD DisplaySearch előrejelzése, amely 2013-ban 67%-os növekedést jósol a tableteknél, ami 256,5 millió táblagép eladását jelentené erre az évre, azaz nagyjából a Föld lakói közül minden 25. emberre jut egy tablet (ez persze csak matematika, a valóságban ez azért kissé másképp alakul). De a következő években sem várható megtorpanás, olyannyira nem, hogy 2017-ben már közel 600 millió táblagép talál majd gazdára – legalábbis az említett kutatócég szerint.
A laptopok piacán is számolnak némi változással, nagy felfutás itt (már) nem lesz, viszont egyértelműen az érintőképernyős hordozhatók előretörését jósolják.
A DigiTimes Research is hasonlóan látja a jövőt: 254 millió tablet eladását valószínűsítik ebben az évben (ez 63,9 százalékos növekedést jelent), ebből 73 millió iPad lenne, 82,4 millió táblagépet neves gyártók jegyeznék, míg a többi úgynevezett „white box” tablet lenne, azaz regisztrált márkanév nélküli modell.