Időről időre szárnyra kap a hír, miszerint saját telefonon dolgozik a Facebook. Ez azonban –sokak szerint – nem igazán jó ötlet.
2012 májusában a The New York Times egy hosszabb cikkben számolt be arról, hogy valószínűleg saját telefonnal rukkol kik a Facebook. Állítólag több olyan szoftverfejlesztőt és hardvermérnököt alkalmaztak, akik ott bábáskodtak az iPhone, illetve az iPad születésénél, sőt az egyikük arról is beszámolt, hogy maga Mark Zuckerberg faggatta őt az okostelefonok belső működéséről.
Hivatalosan a Facebook ezt sosem erősítette meg, sőt inkább cáfolta a híreszteléseket, és mégis…ha valami nagy durranás várható a Facebook háza táján, sokan azonnal egy sajátmárkás telefonra gondolnak. Pedig sokak, köztük a BGR cikkírója szerint is igaza volna a Facebooknak, ha nem foglalkozna ezzel.
Hogy miért? Nos, az NPD Group által a napokban kiadott, 2012 novemberére vonatkozó jelentés alapján az iPhone-, iPad- és iPod touch-tulajdonosok 86 százalékának van Facebook-alkalmazás a készülékén, de az androidos tablet- és okostelefon-használók 70 százaléka is birtokol ilyet. Ekkora részesedéssel még csak megközelítőleg sem bír egyetlen „külsős” (third-party) app, a következő versenyző, a YouTube például 40 százalékos penetrációval dicsekedhet az iOS-eseknél, az androidosoknál pedig az Amazon a következő „külsős” alkalmazás, 28 százalékos penetrációval.
Miért akarna ezek után saját telefont a Facebook? – teszi fel a kérdést a cikkíró, és rögtön meg is fogalmaz egy lehetséges választ: így még több adathoz juthatna felhasználóiról, és ezek az adatok, mint tudjuk, pénzre, méghozzá igencsak szép summára válthatók a hirdetők körében. Persze az is rögtön felvetődik: akarnák-e ezt a felhasználók?
Jóval ésszerűbbnek látszik tehát, ha inkább közösségi oldalára koncentrál a Facebook, amelyet immár mobileszközökről is mind többen keresnek fel hónapról-hónapra. Ezzel együtt még mindig nem zárható ki teljesen, hogy az a bizonyos jövő heti nagy durranás nem épp egy telefon lesz.