A Magyar Telekom egy ügyfél halála után kért kötbért családjától, mert azok a hűségidő lejárta előtt szerették volna megszüntetni az értelmét vesztett előfizetést. Az atlatszo.hu több szolgáltatónál is megvizsgálta, mi történik akkor, ha az előfizető halála miatt szűnik meg a szerződés, kell-e fizetni utána, és ha igen, kinek.
„Sajnálattal vettük tudomásul, hogy fel kívánja mondani (…) előfizetői szerződését” – ezzel a mondattal indul a Magyar Telekom birtokunkba került levele, amely abból az apropóból született, hogy az érintett előfizető 2012. május végén elhunyt – írja az atlatszo.hu. A családtagok a T-Home ügyfélszolgálatán helyben kifizettek kicsivel több mint 10 ezer forintot a bejelentésért és kaptak egy levelet, amelyben arról értesítették őket, hogy amennyiben érvényes hűség- vagy határozott idejű szerződése volt az ügyfélnek, kötbért kell fizetni.
Az oldal cikkéből kiderült: a megkérdezett szolgáltatók közül lényegében mindegyik eltekint a szolgáltatás idő előtti megszűnése miatt kifizetendő díjaktól, a rokonokat tehát nem terheli anyagi felelősség, de a szolgáltatók az apróbb részletekben mégis eltérően kezelik az ilyen helyzeteket. A Magyar Telekom, a UPC, a Digi és a Vodafone részletes válaszait elolvashatja az atlatszo.hu cikkében.
Az oldal cikkéből kiderült: a megkérdezett szolgáltatók közül lényegében mindegyik eltekint a szolgáltatás idő előtti megszűnése miatt kifizetendő díjaktól, a rokonokat tehát nem terheli anyagi felelősség, de a szolgáltatók az apróbb részletekben mégis eltérően kezelik az ilyen helyzeteket. A Magyar Telekom, a UPC, a Digi és a Vodafone részletes válaszait elolvashatja az atlatszo.hu cikkében.