2012. augusztus. 08. 13:00 hvg.hu Utolsó frissítés: 2012. augusztus. 08. 12:39 Tech

Így kommunikálhatnak olcsóbban és hatékonyabban a vállalatok

A Siemens Enterprise Communications (SEN) tanulmánya szerint tízből kilenc vállalatvezető tervez kommunikációs infrastruktúra-beruházást egy éven belül, melynek célja az eddigieknél hatékonyabb és olcsóbb egységes kommunikáció megteremtése.

A hagyományos vállalati kommunikációs hálózatok fenntartása, frissítése, magas hívásdíjai, alacsony szintű együttműködési és kommunikációs képessége, rendszerhibából fakadó megnövekedett kockázata az ügyfelek elégedetlensége mellett mindennapos többletköltséget eredményez. A SEN tanulmánya szerint a vállalatok 72 százaléka mégis ezek folyamatos bővítése mellett döntött az elmúlt időszakban.

Az ügyfelek többre vágynak

A vállalati kommunikációban azonban egyértelmű paradigmaváltás zajlik, és öt különálló trend - a korlátlan mobilitás, az új generációs felhasználói élmény, a közösségi média, felhőszolgáltatások és a rugalmas telepítési lehetőségek - együttes hatása teremt lépéskényszert. A SEN tanulmányából az is kiderül, hogy a nemzetközi vállalatok több mint fele (53%) már elkezdte egységesíteni kommunikációs környezetét - többek között a tabletek és okostelefonok integrációját a vállalati rendszerekbe - Magyarországon azonban még a folyamat elején járunk.

"Azok a vállalatok, amelyek beleragadnak régi kommunikációs rendszereikbe, hamarosan versenyképtelenné válnak. A tétlenségnek pedig ára van, akár a versenyelőnyt, akár a költségcsökkentést nézzük. A vállalatvezetők 79 százaléka szeretne olcsóbb, 65 százalékuk pedig egyszerűbb kommunikációs rendszert, amely jól mutatja a változtatás szükségességét" - mondta Orbán Előd, az Enterprise Group ügyvezető igazgatója.

Nem csörög a megbeszélésen a mobil

Az egységes kommunikációs rendszerekben a felhasználó egyetlen platformon keresztül képes elérni levelezését, hangpostáját, sms üzeneteit és chatfiókját, illetve használhatja mobilkommunikációs eszközeit és alkalmazásait. Szabályozhatja, milyen csatornán érhetik el, így egy megbeszélés során nem a mobiltelefonja fog csörögni, a rendszer a chat és e-mail funkciókat javasolja helyette.

A nemzetközi tapasztalatok szerint az egységes kommunikációs technológiák bevezetésével a cégek csökkenő karbantartási, üzemeltetési és fejlesztési költségeket érhetnek el, sőt akár a használat alapú fizetési modell előnyeit is élvezhetik.