Az implicit tanulás erejét használja ki az a megoldás, ami a Stanford Egyetem kutatói szerint akár a megjegyzendő jelszavakat is helyettesítheti.
30-40 perc alatt tanítható meg a felhasználóknak az a játék, amelynek megnyerése egyúttal magát a jelszó( megadásá)t is jelenti. A felhasználónak a billentyűk lenyomásával kell elkapkodnia a pöttyöket még azelőtt, hogy azok eltűnnének. Azonban ellentétben egy valódi játékkal, ahol ezek a pöttyök véletlenszerűen jönnének, a kutatók minták szerint adagolják őket. Ezen minták olyan jelszavaknak felelnek meg, amelyek túl hosszúak, túl bonyolultak ahhoz, hogy megjegyezzük őket - írja a New Scientist cikkére hivatkozva a Mobilport.
A Stanford Egyetemen kutató Hristo Bojinov és munkatársainak tanulmánya angol nyelven, pdf formátumban teljes terjedelmében elolvasható.
A kutatások szerint a felhasználók két hét kihagyás után is emlékeznek a végső játékmenetre, amely tehát maga a jelszó. A megfejtés, azaz a minta leutánozása viszont jóval nehezebb: a kutatók szerint ha 100 ember egy teljes éven át, szünet nélkül játszana, akkor is kevesebb mint 1 a 60 ezerhez lenne az esély arra, hogy valamelyikőjük pont a jelszóhoz tartozó emberével megegyező játékmenetet produkál.
A Stanford Egyetemen kutató Hristo Bojinov és munkatársainak tanulmánya angol nyelven, pdf formátumban teljes terjedelmében elolvasható.