Eltűnik a jelenlegi fejléc, helyét szürke logó veszi át, a szolgáltatásokat a bal sávban találjuk meg hamarosan, és többet kell majd kattintanunk.
Míg az egykori Twitterre vagy a Facebookra ma már rá sem lehet ismerni, a Google az indulása óta eltelt évek során alig változott. 2012-ig legalábbis – idén a Google kereső kezdőlapján hangsúlyosabban megjelenik több Google-szolgáltatás is. A BBC beszámolója szerint a mostani fekete fejlécet szürke Google-logó váltja, és a kereső bal oldalára, szélesebb sávba kerülnek a szolgáltatások.
Az új dizájnt 2011. december 29-én jelentették be a Google-blogon. Elemzők szerint a változtatás célja, hogy a túlzsúfoltság veszélye nélkül támogassák a cég üzleti érdekeit, a Google szóvivője szerint pedig a „felhasználói élmény javítása” lebegett a szemük előtt.
Az új dizájnt egyelőre korlátozott számú felhasználó láthatja, a Google szokásához híven fokozatosan jelenik majd meg világszerte.
Chris Green, a Davies Murphy Group vezető technológiai elemzője szerint a lépés azért szerencsés, mert az ikonok nem hasonlítanak a Yahoo sűrűbb dizájnjához, a Google meg tudja tartani a rá eddig is jellemző minimalista külsőt. A Chrome netbook operációs rendszeréhez is jobban hasonlít az új nézet.
A lépés további következménye, hogy ezentúl kétszer kell kattintani a képek vagy hírek keresésére, a jövőben a kép- vagy hírkeresőt egy kattintással nem lehet elérni. Ez azért fontos a vállalatnak, mert a keresésnél reklámozhatnak, de a híreknél nem.