2011. november. 09. 21:15 MTI Utolsó frissítés: 2011. november. 09. 21:04 Tech

Steve Jobsról írt legtöbbet a brit média

Az arab tavasz és a királyi esküvő lett az angol nyelvű médiában 2011-ben leggyakrabban használt két kifejezés, míg a néhai Steve Jobsé volt az év legtöbbször említett neve egy nemzetközi felmérés szerint.

A kifejezések (Arab Spring, Royal Wedding) és a nevek (Steve Jobs, Oszama bin Laden) mellett az egyedi szavak listája is elkészült. Ezt az occupy (elfoglal) és a deficit (hiány) szavak vezetik - állapította meg a texasi székhelyű Global Language Monitor felérése.

Az értékeléshez egy számítógépes programot használtak, amely világszerte 75 ezer nyomtatott és elektronikus médiumban, az interneten és közösségi portálokon követte nyomon a használt szavakat, kifejezéseket.

A kifejezések listáján a harmadik helyre szorult a "harag és düh" (anger and rage), negyedik lett a klímaváltozás (climate change) és ötödik "a nagy recesszió" (the great recession).